Anioł Stróż Polski

droga do nieba W tym roku, pomimo zarazy, wybrałyśmy się z moją przyjaciółka Lucyną w Bieszczady. Wycieczka udała się znakomicie: pogoda, nocleg, zwiedzanie. Kiedy zamknę oczy i myślę o tym wyjeździe, widzę tylko słońce. Może to za sprawą niezwykłego spotkania…
Bo w drodze powrotnej uparłam się, że musimy jechać do Przemyśla. Miewam takie silne nakazy wewnętrzne.

Dzień był wyjątkowo upalny jak na koniec września. Spacerowałyśmy po mieście i w zachwycie podziwiałyśmy strome uliczki, malownicze podcienia i kościoły. Jest tam dużo ogromnych kościołów ,co mnie zaskoczyło, bo Przemyśl to nieduże miasto.

Dosyć już zmęczone dotarłyśmy do najstarszych zakątków w mieście w okolice katedry.
I nagle…

Zobaczyłam skąpanego w słońcu Anioła Stróża Polski. Stał na postumencie, podpis był widoczny z daleka, więc od razu było wiadomo, z kim ma się do czynienia.*

– O mój kochany! – ucieszyłam się na głos, bo mogłam sobie na to pozwolić. Wiedziałam, że Lucyna nie będzie się ze mnie śmiała, a poza tym byłyśmy same.

Dopiero po powrocie do domu dowiedziałam się o nim więcej.
Otóż trzeciego maja 1863 roku, po upadku powstania styczniowego, na ulicach Przemyśla ukazał się niezwykły młodzieniec. Ubrany był z wiejska, ale promieniował światłem. Zdumiewało, że posługiwał się uczonym językiem. Opowiadał o przeszłości, teraźniejszości i przyszłości Polski.
Wtedy to przepowiedział, że papieżem zostanie Polak i od tego czasu będzie wzrastać znaczenie naszego kraju. Mówił, że Pan Bóg dopuścił tak wielkie cierpienie narodu polskiego, aby zmazać jego grzechy. Mówił, że Pan Bóg szczególnie ukochał Polskę jako ostoję wiary!!!

Czytaj dalej

Wieszczeniem wiejskiego chłopaka bardzo przejęło się dwóch licealistów. Byli przekonani, że był to Anioł Boży posłany na pociechę i podniesienie serc. Przejęli się do tego stopnia, że zrezygnowali ze swoich planów i obaj wstąpili do seminarium. Jeden z nich, już jako ksiądz Bronisław Markiewicz, dużo dobrego zdziałał dla bliźnich i został uznany za świętego.
O wojnach, chorobach i ucisku też mówił. I jak dotąd wszystkie te przepowiednie dotąd się sprawdziły W tej historii najbardziej zadziwia, że 111 lat później Polak został papieżem.
Według słów anielskiego chłopca nasz kraj czeka świetlana przyszłość i to od Polski ma się zacząć naprawa świata.

Słowa Anioła Stróża Polski do dziś zachwycają : 'Ufajcie Panu, bo dobry, miłosierny i nieskończenie sprawiedliwy jest’
Ja w to wierzę i chciałabym, aby inni też w to uwierzyli…